Friday, October 9, 2009

KAU INGAT AKU BODO ????

Memang celaka..smp skrg aku ingat dan geram...kisah yerr begini...

hari pertama keje aku naik tren sbb kete dh xder..turun la kt stesen lrt STAR Sentul..smp jer aku tggu kakak opismate aku nie sorg..sbb dh janji nk naik sama2 teksi..so jimat la bila naik sama2..hari ni aku bayar..esok akak tue bayar begitulah hari2 yg seterus yer...smp jer akak opis aku ni..tahan ler teksi ni...dtg la teksi itu dgn laju yer bila ditahan...



"Solaris Dutamas ..."aku yg cumel
"mana tu"pemandu teksi celaka
"sana masjid wilayah...jalan duta maaa.."aku yg cumel
"ok2..boleh..boleh.."pemandu teksi celaka

teksi pon meluncur dgn laju yer..mcm biasa aku dgn akak opis ni dok gossip2 dlm teksi tu kt seat belakang...smp jer kt simpang tue

"uncle..ikut bawah aarr...jalan ipoh.."aku yg cumel
"ikut atas laaa...lagi cpt maaa...jalan tarak jemm.."pemandu teksi celaka
"yeker??..."aku yg cumel

aku x ckp aper2 pon tetiba pemandu teksi tue terus ikut jalan atas..aku diam jer laa...pastu aku sambung la gossip2 dgn akak opis aku nie..dlm dok sakan gossip ni..tetiba aku terasa mcm jauh plak...aku tengok la area keliling tmpt teksi tue lalu..hayooooooo....baru aku perasan pemandu teksi ni ikut jalan jauh..dia dh pusing jauh benorrr...tetiba naik tekanan darah aku yg mmg dh rendah nie...mulut aku ni dh mengigil nk memaki org nie...aku dok tahan lagi...akak sebelah aku nie dh tunjuk sms yg dia taip..

"hai..mcm jauh jer dik ezan,meter pon dh tinggi harga"sms akak opis yg ditaip kt hp dia..

aku pon bertambah ler hangin...

"hallo uncle..u ikut mana ni ? apesal tarak smp2 lagi? "
aku yg memulakan perbualan utk cr point nk maki..
"mau piligi jalan duta maa...lagi senang ikut sini..."pemandu teksi celaka
aku diam jap..sambil tgk jalan...

"uncle apesal u tarak pusing lagi jauh??..baik u pusing satu kl maa..."aku yg cumel

pemandu tue diam jer ...

"lu tau..ini first day sy talak bwk kereta...sudah 2 tahun sy bwk kete ikut jalan bwh tadi..."aku yg cumel
"ikut sana arr...u mau ikut sana ?? byk trafik light sana..jem lagi.."pemandu teksi celaka
"sana mmg byk trafik light ..tp 10 minit sudah smp...skrg sudah 15minit pon talak smp lagi..u ingat sy bodo kaa?? sy tau ini jalan..mana dkt mana jauh..."aku yg cumel
"jgn ckp itu mcmmm...."pemandu teksi celaka

"lu dgn sy byk baik ini kali..kalo org lain lu sudah mati kena pukul..lu ingat sy bodo punya org ker ?? lu ingat sy talak tau mana dkt ..mana jauh..."aku yg cumel

smp jer dkt bwh opis aku..aku tgk meter dh dkt rm11 hengget..

"lu tgk ini meter sudah mahal..sapa mau bayar ??"
pemandu tue diam jer..x brani nk ckp...dia cuma ckp "rm10 sudah laa"
dgn sepantas kilat akak tue bagi duit 10hengget...kalo ikut aku...aku bagi rm5 jer...sblm keluar dr teksi aku bagi amaran kt pemandu teksi tu...

"lu lain kali jgn mau tipu org..lu ingat olang bodo aaa...lu mau duit punya pesal skrg sy sudah lambat masuk keje...celakaaaa.."

dooommmmm......aku hempas pintu teksi tue...eeeee...geram btol aku...
aku opis aku pon terkejut tgk aku marah2 pemandu teksi tue..pesal dia x penah tgk aku marah2..entah la sejak akhir2 nie mmg aku cpt naik darah..so jgn buat aku naik darahhh..siap kooooooooo.....pemandu teksi banjingan..
aku pon lupa plak ambek gambar teksi tue dgn no plat...eeeee....

eee...geram mcm nk cakar2 jer muka pemandu teksi tue...nasib kuku aku pendek kalo x....hermmmmm

Moral : jgn nk menipu..jujur plzzz...

5 comments:

razzi@ajeet said...

ooo... Sudah pandai marah2 sekarang...

tak pe sabar2.. jgn cepat naik darah nanti cepat nampak tua..

ezany said...

mmg cpt marah..sbb slalu pendam perasaan n mkn hati...

bkn nmpk tua..tp makin nmpk muda...bkn i kata tp org kata..ermmm

panda said...

hye ez...cian ko..

NUke_Rude said...

apsal ko x amik je no.plat teksi tu.. wat report.. aku pun pnh kena gak dlu camni...

ezany said...

panda : tq so much..huhuhu cian kannn..

nuke_rude : itu la..marah punya pesal aku dh lupa nk ambek gambar..eee..geram tau...
anyway nice blog ko...aku pon nk wat blog mcm ko..jual barang2 furniture and etc..